Achtergrond

 

ACHTERGROND MARCEL MOKVELD
Deskundige op het gebied van Creatieve Sector, Media, Technologie en Organisatie met meerjarige ervaring in projectmanagement, strategieontwikkeling, advies en management van complexe beleids- en veranderprocessen.

Marcel Mokveld beschikt over ruim 20 jaar ervaring in de creatieve sector op diverse niveau’s. Na zijn studie Technische Bestuurskunde in Delft en een Master in Beleid, Communicatie en Organisatie aan de VU in Amsterdam heeft hij zich gespecialiseerd in het management van strategische en complexe projecten en organisatievraagstukken in digitale media en de creatieve sector.

Zowel in de realisatie als in de organisatie en het management van creatieve, strategische en complexe projecten heeft hij ervaring opgedaan.

Als adjunct-directeur Internet, Innovatie en Nieuwe Media bij de Nederlandse Publieke Omroep heeft Marcel Mokveld veel kennis opgedaan in het management van grootschalige internetdiensten en het professionaliseren van de bedrijfsprocessen m.b.t. digitale media. Daarvoor is hij als senior adviseur van de Raad van Bestuur verantwoordelijk geweest voor het beleid en strategie van de publieke omroep op het gebied van media.

De laatste jaren is hij onder meer actief betrokken bij de ontwikkelingen en activiteiten binnen de Topsector Creatieve Industrie en heeft hij veel kennis en ervaring opgedaan in publiek-private samenwerkingsverbanden in de creatieve industrie en de financierings- en subsidiemogelijkheden daarvan.

Daarnaast bekleedt hij enkele nevenfuncties op het gebied van Toezicht en Politiek/Maatschappelijke functies.

Zowel binnen als buiten de creatieve sector beschikt hij daarnaast over ruime bestuurlijke ervaring.